Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/52103
Type: Capítulo de Livro
Title: Textos argumentativos: um recorte da teoria e implicações pedagógicas
Authors: Sousa, Antonia Valdelice
Keywords: Argumentação;Aprendizagem;Textos
Issue Date: 2002
Publisher: UFC
Citation: SOUSA, Antonia Valdelice de. Textos argumentativos: um recorte da teoria e implicações pedagógicas. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.375-377.
Abstract in Brazilian Portuguese: This paper aims at presenting the different types of argumentation, particularly focusing on argumentative text and its structure and expositive text and its structure. The present clipping rethinks the learning of argumentation, focusing on systematic and progressive teaching. We believe that this teaching must begin early and result in the renewed capacity of argumentative perception in dealing with different text types as well as textual and linguistic restrictions. PALAVRAS-CHAVE: capacidade argumentativa; aprendizagem; tipos de textos
URI: 85-960478-0-3
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52103
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGL - Capítulos de livro

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2002_capliv_avsousa.pdf120,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.