Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/52103
Type: | Capítulo de Livro |
Title: | Textos argumentativos: um recorte da teoria e implicações pedagógicas |
Authors: | Sousa, Antonia Valdelice |
Keywords: | Argumentação;Aprendizagem;Textos |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | UFC |
Citation: | SOUSA, Antonia Valdelice de. Textos argumentativos: um recorte da teoria e implicações pedagógicas. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2002. p.375-377. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | This paper aims at presenting the different types of argumentation, particularly focusing on argumentative text and its structure and expositive text and its structure. The present clipping rethinks the learning of argumentation, focusing on systematic and progressive teaching. We believe that this teaching must begin early and result in the renewed capacity of argumentative perception in dealing with different text types as well as textual and linguistic restrictions. PALAVRAS-CHAVE: capacidade argumentativa; aprendizagem; tipos de textos |
URI: | 85-960478-0-3 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52103 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGL - Capítulos de livro |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2002_capliv_avsousa.pdf | 120,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.