Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/12957
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Aquisição da escrita: o que as crianças sabem sobre a pontuação que usam |
Authors: | Vieira, Iúta Lerche |
Keywords: | Aquisição da escrita;Aquisição da pontuação;Concepção de texto;Writing acquisition |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Revista de Letras |
Citation: | Vieira, I. L. (2012) |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Neste artigo mostramos como a pontuação é percebida por crianças de séries iniciais do Ensino Fundamental, durante tarefas de revisão de textos narrativos. A partir da identificação dos critérios infantis para pontuar os textos, discutimos as duas concepções mais produtivas na amostra analisada – a concepção gráfico-espacial e a concepção prosódico-discursiva. Para melhor ilustrar o ponto de vista do aprendiz, apresentamos fragmentos de respostas e elaborações feitas pelas crianças entrevistadas. |
Abstract: | In this paper, we discuss how punctuation is perceived by children in the early grades of Basic School, observed at the task of reviewing narrative texts. From the identification of children’s criteria to punctuate the texts, we discuss the most productive two conceptions in the analyzed sample – graphic-spatial conception, and prosodic-discursive conception. To better illustrate the pupil’s standpoint, we provide fragments of replies and narratives by the surveyed children. |
Description: | VIEIRA, Iúta Lerche. Aquisição da escrita: o que as crianças sabem sobre a pontuação que usam. Revista de Letras, Fortaleza, v. 31, n.1/2, 2012, p. 17-24. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/12957 |
ISSN: | 0101-8051 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | DLV - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2012_art_ilvieira.pdf | 385,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.