Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/50302
Type: TCC
Title: Teaching experience as trainee in a public school
Title in English: Teaching experience as trainee in a public school
Authors: Lima, Fabio Saraiva de
Advisor: Tavares, Maria da Glória Guará Tavares
Keywords: Ensino;Estágio;Plano de aula
Issue Date: 2019
Citation: LIMA, Fabio Saraiva de. Teaching experience as trainee in a public school. 2019. 67f. –TCC (Monografia)- Universidade Federal do Ceará, Curso de Letras, Língua Inglesa e suas Literaturas. Curso de Graduação em Letras Inglês, Fortaleza(CE), 2019.
Abstract in Brazilian Portuguese: Este artigo descre ve a experiência vivida durante o estágio do curso de Inglês e Literatura da Universidade Federal do Ceará. O estágio teve início em 31 de agosto de 2016, terminou em 13 de outubro de 2016 e foi realiz ado no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnolo gia em parceria com o Programa de Ensino e Artes de Ensino de Inglês da Universidade Federal do Ceará. Este relatório expõe a experiência pessoal de realizar processos de en sino em um ambiente real de ensino aprendizagem , constituído por uma sala de aula d o ensino médio na cidade de Fortaleza, Ceará, discutindo, entre outros: o processo de planejar e desenvolver atividades de acordo com o conteúdo a ser ministrado, feedbacks recebidos de todas as partes envolvidas, análise do material utilizado nas aulas, a valiação dos alunos (por eles mesmos e pelo aluno professor) e os impactos diretos que essa experiência causou à expectativas anteriores.
Abstract: This describes the experience lived during the internship s ubject from the English and Lit erature course of the Federal University of Ceará. The internship started on August 31, 2016, ended on October 13, 2016 and was conducted at Instituto Federal de Educação , Ciência e Tecnologia in partnership with the English Teaching Education and Arts Pro gram from the Federal University of Ceará. This report exposes the personal experience of carrying out teaching processes within a real environment of teaching, consistin g of a high school classroom in the city of Fortaleza, Ceará, discussing, among others : the process of planning and developing activities according to the contents to be taught, feedbacks received from all parts involved, analysis of the material used in c lass, assessment of the students (by themselves and by the student teacher) and the di rect impacts this experience has caused to previous expectations.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50302
Appears in Collections:LETRAS - INGLÊS - Monografias

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_tcc_fslima.pdf1,93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.