Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/68162
Type: | TCC |
Title: | Desenvolvimento de um ambiente virtual de terror utilizando environmental storytelling para jogos digitais |
Title in English: | Development of a virtual horror environment using environmental storytelling for digital games |
Authors: | Miranda, Pedro Augusto de Oliveira |
Advisor: | Oliveira, Adriano Anunciação |
Keywords: | Terror;Environmental storytelling;Jogo digital |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | MIRANDA, Pedro Augusto de Oliveira. Desenvolvimento de um ambiente virtual de terror utilizando environmental storytelling para jogos digitais. 2021. 81 f. TCC (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2021. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Este relatório apresenta o desenvolvimento de um cenário para jogos digitais de terror, sendo focado no environmental storytelling. O desenvolvimento seguiu a estrutura padrão de uma produção cinematográfica, separado em: Pré-produção, Produção e Pós-produção. Na primeira etapa, visou-se a estruturação do projeto, buscando referências de história, iluminação, materiais, estrutura da casa, etc. Na segunda etapa, começa o desenvolvimento manual do projeto, através da modelagem da casa no Blender 3D, aplicação de materiais, distribuição de objetos e finalização na Unreal 4. Ao fim, é aplicado a iluminação para alcançar a atmosfera desejada para o projeto. |
Abstract: | This report presents the development of a digital horror game scenario, which was guided by references from experts in the field. The development followed the standard structure of a film production, separated into: Pre-production, Production and Post-production. In the first stage, the focus was on structuring the project, seeking references of history, lighting, materials, structure of the house, etc. In the second stage, the manual development of the project begins, through the modeling of the house in Blender 3D, application of materials, distribution of objects and completion in Unreal 4. At the end, lighting is applied to achieve the desired atmosphere for the project. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/68162 |
Appears in Collections: | SISTEMAS E MÍDIAS DIGITAIS - Relatório Técnico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2021_tcc_paomiranda.pdf | 8,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.