Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/73314
Type: Artigo de Periódico
Title: Elaboração e catalogação de atividades com objetos de aprendizagem de física no repositório de conteúdos digitais interred
Title in English: Preparation and cataloging of activities involving physics learning objects in the interred, a repository of digital content
Authors: Matos Junior, Carlos Maurício Jaborandy de
Sales, Gilvandenys Leite
Barroso, Giovanni Cordeiro
Soares, José Marques
Oliveira, Eliana Moreira de
Ventura, Paula Patrícia Barbosa
Keywords: Objetos de aprendizagem;InterRed;Atividades de física;Learning objects;Activities of physics
Issue Date: 2008
Publisher: Revista Novas Tecnologias na Educação
Citation: MATOS JUNIOR, Carlos Maurício Jaborandy de; SALES, Gilvandenys Leite; BARROSO, Giovanni Cordeiro; SOARES, José Marques; OLIVEIRA, Eliana Moreira de; VENTURA, Paula Patrícia Barbosa. Elaboração e catalogação de atividades com objetos de aprendizagem de física no repositório de conteúdos digitais interred. Revista Novas Tecnologias na Educação, Porto Alegre, v. 6, n. 1, 2008
Abstract in Brazilian Portuguese: A crescente produção de Objetos de Aprendizagem motivou a criação de repositórios para sua catalogação na rede web. Neste trabalho apresenta-se uma metodologia de desenvolvimento de atividades paraalimentar o repositório de conteúdos digitais denominado InterRed, coordenado pelo Centro Federal de Educação Tecnológica do Ceará (CEFET-CE). A metodologia que se propõe é fruto de discussões do curso de Licenciatura em Física do CEFET-CE. Construída a atividade, têm-se conteúdos digitais prontos para dar suporte ao professor e possibilitar uma aprendizagem mais significativa ao aprendiz.
Abstract: The increasing production of learning objects has led to the creation of cataloging his archives for the network web. In this paper presents a methodology for development of activities to feed the repository of digital content called InterRed, coordinated by the Federal Technological Education Center of Ceará (CEFET-CE). The methodology that is proposed is the result of discussions within the course of Degree in Physics from CEFET-CE. Built the activity, have digital content ready to support the teacher and allow a more significant learning to learner.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/73314
ISSN: 1679-1916
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DEEL - Artigos publicados em revista científica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2008_art_cmjmatosjunior.pdf580,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.