Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/55708
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Recursos didáticos não convencionais e seu papel na organização do ensino de geografia escolar |
Title in English: | Unconventional teaching resources and their role in the organization of geography teaching at schools |
Authors: | Alencar, Josivane José de Silva, Josélia Saraiva e |
Keywords: | Recursos didáticos não convencionais;Prática docente;Geografia escolar |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Geosaberes |
Citation: | ALENCAR, Josivane José de; SILVA, Josélia Saraiva e. Recursos didáticos não convencionais e seu papel na organização do ensino de geografia escolar. Geosaberes, Fortaleza, v. 9, n. 18, p. 1-14, maio/ago. 2018. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O ensino de Geografia escolar, marcado ao longo do tempo pelo predomínio do enciclopedismo, tem passado por uma ressignificação dos conteúdos e temáticas com as quais lida no seu cotidiano. Esta ressignificação envolve tanto o desenvolvimento de diferentes tipos de conteúdos (conceituais, procedimentais e atitudinais), quanto o emprego de recursos didáticos. O presente artigo apresenta resultados de um levantamento bibliográfico sobre o tema “Recursos Didáticos e Ensino de Geografia Escolar” e tem como objetivo ampliar o conhecimento dos professores sobre as potencialidades dos recursos didáticos não convencionais. O emprego desses recursos torna a aprendizagem em Geografia mais rica de significados para os alunos da educação básica. |
Abstract: | The teaching of geography taught at schools over the times with the use of encyclopedism, has had a change of resignification of contents and themes, daily approached. This re-signification involves the development of different types of contents (conceptual, procedural and attitudinal), as well as the use of didactic resources. This article presents results of a bibliographical survey about the theme: "Didactic Resources and Teaching of School Geography" and it aims to broaden the knowledge of teachers about the potential of non - conventional didactic resources which make Geography leaning more meaningful for students of basic education. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/55708 |
ISSN: | 2178-0463 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | DGR - Artigos publicados em revista científica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018_art_jjdalencar.pdf | 543,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.