Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/55323
Type: | TCC |
Title: | GAPI: um guia online para apoio ao ensino de métodos de pesquisa com usuários |
Title in English: | GAPI: an online guide to support the teaching of research methods with users |
Authors: | Matos, Izac Sidarta de Andrade |
Advisor: | Darin, Ticianne de Gois Ribeiro |
Keywords: | Interação humano-computador;Métodos de pesquisa;Ensino;Entrevistas |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | MATOS, Izac Sidarta de Andrade. GAPI: um guia online para apoio ao ensino de métodos de pesquisa com usuários. 2020. 6 f. TCC (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2020. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | A interdisciplinaridade da Interação Humano-Computador (IHC) pode ser um desafio para o seu ensino em disciplinas introdutórias, pela necessidade de equilíbrio entre teoria e prática, a falta de maturidade dos alunos e as diferentes particularidades dos métodos de pesquisa com usuários. Dessa forma, o seguinte artigo apresenta desenvolvimento do primeiro módulo de um guia online para alunos cuja finalidade é o aprofundamento e estudo destes métodos de pesquisa em IHC. |
Abstract: | The interdisciplinarity of Human-Computer Interaction (IHC) can be a challenge for its teaching in introductory subjects, due to the need for balance between theory and practice, the lack of maturity of students and the different particularities of research methods with users. Thus, the following article presents the development of the first module of an online guide for students whose purpose is to deepen and study these research methods in IHC. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/55323 |
Appears in Collections: | SISTEMAS E MÍDIAS DIGITAIS - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2020_tcc_isamatos.pdf | 392,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.