Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/53727
Type: Artigo de Periódico
Title: O saber transdisciplinar no terceiro milênio e a autoeducação do professor
Title in English: The trans-disciplinary knowledge in the third millenium and the self-education of the teacher
Authors: Menezes, Joyceane Bezerra de
Vaccari, Fernanda Cláudia Araújo da Silva
Keywords: Educação;Professor e saber
Issue Date: 2005
Publisher: Pensar - Revista de Ciências Jurídicas (Universidade de Fortaleza - UNIFOR)
Citation: DE MENEZES, Joyceane Bezerra; DA SILVA VACCARI, Fernanda Cláudia Araújo. O saber transdisciplinar no terceiro milênio e a auto-educação do professor. Pensar-Revista de Ciências Jurídicas, v. 10, n. 1, p. 53-56, 2010.
Abstract in Brazilian Portuguese: O texto trata do saber transdisciplinar na visão de Edgard Morin, em que afirma haver a necessidade de um saber transdisciplinar para o processo de educação do próprio professor, na articulação dos saberes na missão de ensinar.
Abstract: The text deals with to trasdiciplination in the vision of Edgard Morin, where it affirms to see the necessity of one to know to transdisciplination for the process of education of the professor in the joint of knowing them in the mission to teach.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/53727
ISSN: 2317-2150
Appears in Collections:FADIR - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2005_art_jbmenezes.pdf28,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.