Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/53633
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Práticas de treinamento para futuros professores de Geografia: perspectiva ucraniana |
Title in English: | Educational trainings for future Geography teachers: ukrainian perspective |
Authors: | Luniachek, Vadym Borysenko, Kateryna Varenko, Tetyana |
Keywords: | Treinamento de campo;Professor de geografia;Universidade clássica;Universidade pedagógica;Treinamento educacional |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Geosaberes |
Citation: | LUNIACHEK, Vadym; BORYSENKO, Kateryna; VARENKO, Tetyana. Práticas de treinamento para futuros professores de Geografia: perspectiva ucraniana. Geosaberes, Fortaleza, v. 11, p. 406-422, jun. 2020. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | A característica distintiva do ensino superior em Geografia na Ucrânia é que especialistas em nessa área são treinados em dois tipos de instituições de ensino: universidades clássicas e universidades pedagógicas. As universidades clássicas se concentram mais na formação de competências geográficas durante as práticas de treinamento; as universidades pedagógicas visam garantir o domínio dos métodos de Ensino de Geografia. Uma universidade clássica oferece treinamento prático mais completo devido ao fato de terem suas próprias bases e estações de treinamento. Um dos desafios na formação de competências relacionadas à Geografia durante as práticas de treinamento é a necessidade de atualizar o algoritmo para a realização de tais práticas, aumentar sua frequência e concordar com a componente teórica do treinamento dos alunos. |
Abstract: | The distinctive feature of higher geography education in Ukraine is that specialists in geography are trained at two types of educational institutions: classical and purely pedagogical universities. Classical universities focus more on shaping geography competences during educational trainings while pedagogical ones aim to ensure mastery of the geography teaching methods. A classical university offers more thorough practical training due to the fact that they have their own training bases and stations. One of the challenges in cultivating geography-related competences during educational practical trainings is the need to upgrade the algorithm for conducting such trainings, increase their frequency and agreement with the theoretical component of the students' training. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/53633 |
ISSN: | 2178-0463 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | DGR - Artigos publicados em revista científica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2020_art_vluniachek.pdf | 460,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.