Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/15167
Type: Artigo de Periódico
Title: Muitos caminhos e o mesmo jeito de caminhar da avaliação da aprendizagem
Authors: Rodrigues, Maria do Socorro de Sousa
Keywords: Avaliação;Caminhos;Mudanças
Issue Date: 2003
Publisher: Revista Educação em Debate
Citation: RODRIGUES, Maria do Socorro de Sousa. Muitos caminhos e o mesmo jeito de caminhar da avaliação da aprendizagem. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 25, v. 1, n. 45, p. 62-69, 2003.
Abstract in Brazilian Portuguese: Este trabalho é um breve passeio pelos caminhos encontrados por pesquisadores e estudiosos para a avaliação da aprendizagem, ao criticarem o atual modelo autoritário e arcaico vivenciado nas escolas. Hoffmann (1991), Demo (1996), Luckesi (1998), Perrenoud (1999), Hadji (2001), entre outros, têm apresentado caminhos, mas o que tem permanecido é o mesmo velho jeito de caminhar. Haverá possibilidades de mudanças com a atual estrutura escolar que temos?
Abstract: This work presents a brief analysis af the ways found by researchers and scholars to evaluate learning from a critical study of present archaic and authoritarian model in existence. Among others, the following authors have helped in this process: Hoffmann (1991), Demon (1996), Luckesi (1998), Perrenoud (1999), and Hadji (2001). However, our principal source was what we found in the actual research. Is it possible to change the present school structure?
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/15167
ISSN: (0102-1117) Impresso
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2003_art_mssrodrigues.pdf7,97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.