Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/14440
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | O papel da coordenação de curso – a experiência no ensino de graduação em geologia na Universidade Federal do Ceará |
Authors: | Sabadia, José Antonio Beltrão |
Keywords: | Formação pedagógica;Gestão didática;Coordenação de curso |
Issue Date: | 2000 |
Publisher: | Revista Educação em Debate |
Citation: | SABADIA, José Antonio Beltrão. O papel da coordenação de curso – a experiência no ensino de graduação em geologia na Universidade Federal do Ceará. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 21, v. 1, n. 39, p. 58-62, 2000. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Este trabalho pretende alertar para a necessidade da formação docente na área de metodologia de ensino, principalmente nos cursos eminentemente técnicos (p. ex. geologia), aonde a qualificação do corpo docente restringe-se as áreas de atuação específica não contemplando uma formação pedagógica sólida. Este vazio profissional docente desencadeia uma série de ingerências no processo de gestão didática dos cursos de graduação, potencializadas pela fragilidade estrutural das Coordenações de Curso. |
Abstract: | This work attempts to alert for the need of an educational training inmethodology teaching area, mainly in the technical courses (e.g. geology), where the qualification of the teachers are limited to the specific performance areas, no envisaging a solid pedagogic training. This educational professional hole causes serious problems in didactic management process of the courses, deepened by the structural fragility of the coordination of this courses. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14440 |
ISSN: | 0102-1117 (impresso) |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2000_art_jabsabadia.pdf | 4,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.