Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/14415
Type: Artigo de Periódico
Title: Uma etnografia dos saberes curriculares...quando crianças e jovens entram em cena
Authors: Brandão, Maria de Lourdes Peixoto
Keywords: Etnografia;Currículo;Escola rural
Issue Date: 1999
Publisher: Revista Educação em Debate
Citation: Brandão, M. L. P. (1999)
Abstract in Brazilian Portuguese: O presente artigo descreve o movimento de um estudo etnográfico desenvolvido no contexto da escola rural com a participação de crianças e jovens cearenses, anunciando depoimentos que explicitam a face oculta de um cenário curricular editado no espaço agrário-agrícola, diante de um novo mundo rural.
Abstract: This paper decribes the moviment of a study of ethnography developed on the context of rural school with participation of children and teenagers of Ceará, introducing realities that discover the hidden face of curriculum edited on the agrarian and agricultural space, established by a new rural world.
Description: BRANDÃO, Maria de Lourdes Peixoto. Uma etnografia dos saberes curriculares...quando crianças e jovens entram em cena. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 21, v. 2, n. 38, p. 84-91, 1999.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14415
ISSN: 0102-1117 (impresso)
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1999_art_mlpbrandao.pdf7,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.