Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/14402
Type: Artigo de Periódico
Title: De quem é a rua, a casa e a escola?
Authors: Matos, Kelma Socorro Lopes de
Keywords: Criança;Família;Escola;Rua
Issue Date: 1999
Publisher: Revista Educação em Debate
Citation: MATOS, Kelma Socorro Lopes de. De quem é a rua, a casa e a escola? Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 21, v. 2, n. 38, p. 36-43, 1999.
Abstract in Brazilian Portuguese: Este trabalho analisa aspectos do Programa "Criança fora da rua, Dentro da escola ", principalmente os relativos a escola e família das crianças e jovens atendidos. Para tanto, num primeiro momento apresentam-se as características gerais e, em seguida, abordam-se os seguintes temas: contextualização e surgimento do programa, parcerias entre os órgãos governamentais e não governamentais, fatores de inovação, as relações construídas nos espaços da rua, escola e família, os reflexos do programa na comunicação entre os agentes públicos e a sociedade civil e, por fim, algumas lições dessa experiência.
Abstract: The present study of " Children outside of the street, Children inside the school " analyses the basic points ofthe Program: the school, the children and their families. At first, it gives an explanation about the general characteristics of the Program. Next, the following points are discussed: (1) how the Program was raised; (2) the partnership of the Governmental and Non Governmental Organization; (3) the innovation agents; (4) the relationships constructed inside the observed spaces, such as: street, school, family; (5) the communication between the public agents and civic society; (6) something learned from this experience.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14402
ISSN: 0102-1117 (impresso)
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1999_art_kmatos.pdf7,9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.