Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/14279
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Reflexões sobre inteligência |
Authors: | Mc Donald, Brendan Coleman |
Keywords: | Inteligência;Q.I;Testes;Inteligência múltipla |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | Revista Educação em Debate |
Citation: | Mc DONALD, Brendan Coleman. Reflexões sobre inteligência. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 20, n. 36, p. 103-112, 1998. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Este artigo intitulado "Reflexões sobre Inteligência", destinado aos alunos que iniciam seu curso de pedagogia, mostra as dificuldades que pedagogos e psicólogos educacionais têm com o conceito científico de inteligência. Apresenta, de uma maneira abreviada, uma amostra de testes de inteligência usados na Europa e nos Estados Unidos e, às vezes, com certas adaptações no Brasil. Mostra como classificar o tradicional conceito de Q.I e comenta, brevemente, as "Múltiplas Inteligências" de Howard Gardner e a Inteligência Emocional de Daniel Goleman. |
Abstract: | This article titled "Reflect ions on lntelligence" was writtem for students beginning the in course in pedagogy. It presents the difficulties involved for teachers and educational psychologists with the scientific concept of intelligence. It presents, very briefly, a selection of intelligence tests used in Europe and the United States, and with some adaptations also in Brazil. It shows a simple classification of the traditional Q.I. and briefly comments on Howard Gardner's "Multiple Intelligences" as well as Daniel Goleman's "Emotional Intelligence". |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14279 |
ISSN: | 0102-1117 (impresso) |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1998_art_bcmcdonald.pdf | 10,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.