Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/14254
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Uma análise do processo de formação docente destinada ao surgimento de um profissional reflexivo |
Authors: | Albuquerque, Lia Matos Brito de |
Keywords: | Formação do professor;Aspectos psicológicos;Pessoa reflexiva |
Issue Date: | 1997 |
Publisher: | Revista Educação em Debate |
Citation: | ALBUQUERQUE, L. M. B. (1997) |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O tema formação do professor das quatro séries iniciais do ensino fundamental é examinado tendo como base uma síntese evolutiva que abrange os estudos e debates ocorridos nos últimos vinte anos, chegando ao presente momento. São analisados os enfoques que, em um passado recente, ressaltaram aspectos psicológicos, socioeconômicos e institucionais. São discutidas, também, as tendências atuais que estudam o tema sob a ótica de formar o professor como uma pessoa reflexiva. |
Abstract: | The subject teacher formation of the four initial grades of the fundamental teaching is examined having as a support an evolutionary synthesis that include studies and discussions happened in the last twenty years until now. It's analysed the theoretical chain that in a recent past enphasized the psychological, social-economic and institutional aspects. It's also analysed the present tendency that study the theme under the view to form the teacher as a reflexive person. |
Description: | ALBUQUERQUE, Lia Matos Brito de. Uma análise do processo de formação docente destinada ao surgimento de um profissional reflexivo. Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 19, n. 34, p. 39-43, 1997. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14254 |
ISSN: | 0102-1117 (impresso) |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1997_art_lmbalbuquerque.pdf | 4,89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.