Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22944
Title in Portuguese: A pedagogia de alternância e sua aplicação no Projeto de Educação Rural implantado pelo governo do Paraná: as casas familiares rurais
Title: The alternation pedagogy and its application in rural education project implemented by a government of southern Brazil: the rural family homes
Author: Couto, Andréia Terzariol
Keywords: Educação do campo
Pedagogia da alternância
Casas familiares rurais
Agricultura familiar
Issue Date: 2010
Publisher: Revista Avaliação de Políticas Públicas
Citation: Couto, A. T. (2010)
Abstract in Portuguese: O artigo apresenta as estratégias abordadas pelo plano de capacitação de profissionais da educação do estado do Paraná, Brasil, a partir da abordagem do ensino de Língua Portuguesa, Inglesa e suas Literaturas, e Artes, tendo em vista a Pedagogia da Alternância, contemplando a realidade dos alunos que frequentam as Casas Familiares Rurais.
Abstract: The subject of this paper is to present some strategies used by educational development teachers of the state of Parana, Brazil, by the knowledge area of Arts, Portuguese and English Language and Literature. The theoretical support is based on the Alternation Pedagogy, and the Rural Familiar Houses.
Description: COUTO, Andréia Terzariol. A pedagogia de alternância e sua aplicação no Projeto de Educação Rural implantado pelo governo do Paraná: as casas familiares rurais. Revista Avaliação de Políticas Públicas (AVAL), Fortaleza, ano 3, v. 1, n. 6, p. 63-72, jul./dez. 2010.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22944
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
ISSN: 1984-3100
Appears in Collections:MAPP - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2010_art_atcouto.pdf187,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.