Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/22944
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | A pedagogia de alternância e sua aplicação no Projeto de Educação Rural implantado pelo governo do Paraná: as casas familiares rurais |
Title in English: | The alternation pedagogy and its application in rural education project implemented by a government of southern Brazil: the rural family homes |
Authors: | Couto, Andréia Terzariol |
Keywords: | Educação do campo;Pedagogia da alternância;Casas familiares rurais;Agricultura familiar |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Revista Avaliação de Políticas Públicas |
Citation: | COUTO, Andréia Terzariol. A pedagogia de alternância e sua aplicação no Projeto de Educação Rural implantado pelo governo do Paraná: as casas familiares rurais. Revista Avaliação de Políticas Públicas (AVAL), Fortaleza, ano 3, v. 1, n. 6, p. 63-72, jul./dez. 2010. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O artigo apresenta as estratégias abordadas pelo plano de capacitação de profissionais da educação do estado do Paraná, Brasil, a partir da abordagem do ensino de Língua Portuguesa, Inglesa e suas Literaturas, e Artes, tendo em vista a Pedagogia da Alternância, contemplando a realidade dos alunos que frequentam as Casas Familiares Rurais. |
Abstract: | The subject of this paper is to present some strategies used by educational development teachers of the state of Parana, Brazil, by the knowledge area of Arts, Portuguese and English Language and Literature. The theoretical support is based on the Alternation Pedagogy, and the Rural Familiar Houses. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22944 |
ISSN: | 1984-3100 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | MAPP - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2010_art_atcouto.pdf | 187,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.