Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/78550
Type: | TCC |
Title: | Experience report: vocabulary acquisition through the usage of music with kids from three to five years old in three bilingual schools in Fortaleza/CE |
Authors: | Barreto, Isadora Blenda Magalhães |
Advisor: | Azevedo, Diego Napoleão Viana |
Keywords in Brazilian Portuguese : | Música;Segunda língua;Aquisição de linguagem;Jovens alunos;Relato de experiência |
Keywords in English : | Music;Second language;Language acquisition;Young learners;Experience report |
Knowledge Areas - CNPq: | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | BARRETO, Isadora Blenda Magalhães. Experience report: vocabulary acquisition through the usage of music with kids from three to five years old in three bilingual schools in Fortaleza/CE. 2024. 29 f. TCC (Graduação em Letras-Inglês) - Curso de Licenciatura em Letras-Inglês, Centro de Humanidades, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2024. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O estudo é um relato de experiência que reflete o impacto da música na aquisição de vocabulário de segunda língua em crianças. Nesse sentido, discute como os alunos adquiriram a capacidade de perceber, compreender e reproduzir vocabulário, com a exposição à música em um sistema educacional bilíngue. Para tanto, foram considerados três anos de experiência pessoal lecionando crianças pequenas em três escolas particulares localizadas em Fortaleza, Ceará. Foi possível conceber a importância da música e de sua letra como uma boa estratégia para estimular a aquisição de novo vocabulário em um segundo idioma. Ajuda a gerenciar o comportamento, o humor, fornece informações sobre estruturas culturais e linguísticas e auxilia no processo de fixação desse novo vocabulário. Mais pesquisas sobre o mesmo tema podem melhorar o trabalho aqui realizado, analisando e concentrando-se em uma amostra maior de músicas e concentrando a atenção em outros aspectos linguísticos além do vocabulário, como a pronúncia |
Abstract: | The study is an experience report that reflects the impact of music in kids’ second language vocabulary acquisition. In this sense, it discusses how students acquired the capacity to perceive, comprehend and reproduce vocabulary, with the exposure to music in a bilingual educational system. To do so, consideration was taken in three years of personal experience teaching young kids in three private schools located in Fortaleza, Ceará. It was possible to conceive the importance of music and its lyrics is a good strategy to stimulate the acquisition of new vocabulary in a second language. It helps manage behavior, mood, provides cultural and language structures input and helps the process of acquiring this new vocabulary. Further research on the same topic can improve the work done here by analyzing and focusing on a bigger sample of songs and centering attention to other linguistic aspects besides vocabulary, such as pronunciation |
URI: | http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/78550 |
Author's Lattes: | http://lattes.cnpq.br/1542982311534550 |
Advisor's ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-9361-5773 |
Advisor's Lattes: | http://lattes.cnpq.br/1532962014688661 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | LETRAS - INGLÊS - Monografias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024_tcc_ibmbarreto.pdf | 453,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.