Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/69044
Type: TCC
Title: Construção de modelos para laboratório de matemática utilizando materiais recicláveis
Title in English: Construction of models for math laboratory using recyclable materials
Authors: Oliveira, Rebeca Santos de
Advisor: Sena, Renivaldo Sodré de
Keywords: Recursos didáticos;Laboratórios de matemática
Issue Date: 2020
Citation: OLIVEIRA, Rebeca Santos de. Construção de modelos para laboratório de matemática utilizando materiais recicláveis. 2020. 32 f. TCC (Graduação em Matemática - Licenciatura) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Maranguape, 2020.
Abstract in Brazilian Portuguese: O objetivo deste trabalho é relatar a construção de modelos didáticos através de materiais recicláveis para o ensino da matemática no laboratório. É apresentado algumas reflexões sobre a importância de usar material manipulável como um instrumento para o ensino aprendizado, aproximando o aluno da disciplina, fazendo a união da teoria com a pratica, a partir do uso desses jogos matemáticos. No trabalho é reforçado a importância do laboratório no ensino de matemática, frisando qual a finalidade dele para o aluno e professor.
Abstract: The objective of this work is to report the construction of didactic models using recyclable materials for teaching mathematics in the laboratory. Some reflections on the importance of using manipulable material as an instrument for teaching-learning are presented, bringing the student closer to the discipline, making the union of theory with practice, starting from the use of these mathematical games. In the work, the importance of the laboratory in the teaching of mathematics is reinforced, emphasizing its purpose for the student and teacher.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/69044
Appears in Collections:MATEMÁTICA - LICENCIATURA (EaD) - TCC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_tcc-rsoliveira.pdf2020_tcc_rsoliveira757,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.