Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/50220
Type: Artigo de Periódico
Title: Perfectibilidade, liberdade e educação em Rousseau
Title in English: Perfectibility, freedom and education in Rousseau
Authors: Nodari, Paulo César
Keywords: Perfectibilidade;Estado de Natureza;Liberdade;Educação
Issue Date: 2019
Publisher: Revista Dialectus
Citation: NODARI, Paulo César. Perfectibilidade, liberdade e educação em Rousseau. Revista Dialectus, Fortaleza (CE), ano 8, n. 15, p. 253-267, ago./dez. 2019.
Abstract in Brazilian Portuguese: O objetivo deste ensaio é apresentar três conceitos-chave do pensamento rousseauniano: perfectibilidade, liberdade e educação. Trata-se de uma breve elucidação desses três conceitos, a fim de entender melhor a notável passagem do estado de natureza ao estado civil em Rousseau.
Abstract: The aim of this essay is to present three key concepts of Rousseau's thinking: perfectibility, freedom and education. It is a brief elucidation of these three concepts in order to better understand the remarkable passage from the state of nature to the civil state in Rousseau.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50220
ISSN: 2317-2010
Appears in Collections:PPGFILO - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_art_pcnodari.pdf394,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.