Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/50220
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Perfectibilidade, liberdade e educação em Rousseau |
Title in English: | Perfectibility, freedom and education in Rousseau |
Authors: | Nodari, Paulo César |
Keywords: | Perfectibilidade;Estado de Natureza;Liberdade;Educação |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Revista Dialectus |
Citation: | NODARI, Paulo César. Perfectibilidade, liberdade e educação em Rousseau. Revista Dialectus, Fortaleza (CE), ano 8, n. 15, p. 253-267, ago./dez. 2019. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O objetivo deste ensaio é apresentar três conceitos-chave do pensamento rousseauniano: perfectibilidade, liberdade e educação. Trata-se de uma breve elucidação desses três conceitos, a fim de entender melhor a notável passagem do estado de natureza ao estado civil em Rousseau. |
Abstract: | The aim of this essay is to present three key concepts of Rousseau's thinking: perfectibility, freedom and education. It is a brief elucidation of these three concepts in order to better understand the remarkable passage from the state of nature to the civil state in Rousseau. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/50220 |
ISSN: | 2317-2010 |
Appears in Collections: | PPGFILO - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_art_pcnodari.pdf | 394,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.