Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44022
Type: Artigo de Periódico
Title: HistoryIcó - um aplicativo como instrumento de auxílio à educação patrimonial
Authors: Rolim, Túlio Vidal
Alencar, Francisca Talitha Fernandes
Costa, Maria Raquel Gomes da
Keywords: Aplicativo HistoryIcó - aprendizagem histórica e educação patrimonial.;Aplicativo HistoryIcó - auxílio à educação patrimonial
Issue Date: 2018
Publisher: UFSCar
Citation: ROLIM, Tulio Vidal; FERNANDES, Francisca Talitha Alencar; COSTA, Maria Raquel Gomes da. HistoryIcó - um aplicativo como instrumento de auxílio à educação patrimonial. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 365-368.
Abstract in Brazilian Portuguese: Continuamente as formas do passado estão sendo substituídas por outras do presente, ao mesmo tempo deixando de lado a sua devida importância. O objetivo deste trabalho consiste em validar um aplicativo como instrumento de auxílio à educação patrimonial. Para tal, o aplicativo HistoryIcó foi utilizado na disciplina de história do município em uma escola de Icó-Ceará com uma amostra de 32 alunos. Os resultados mostraram que o HistoryIcó trouxe uma experiência positiva no que tange à aprendizagem de conteúdos relacionados ao patrimônio, tradições e crenças da cidade. Por fim, o uso de um aplicativo como instrumento de auxílio demonstrou ser uma alternativa viável para estímulo na aprendizagem histórica e educação patrimonial.
Abstract: Continuously the forms of the past are being replaced by others of the present, at the same time leaving aside their due importance. The objective of this study is to validate an application as an aid to heritage education. For that, the HistoryIcó application was used in the discipline of the history of the municipality in a school in Icó-Ceará with 32 students. The results showed that HistoryIcó has brought a positive experience in learning content related to the heritage, traditions and beliefs of the city. Finally, the use of an application as an aid instrument has proven to be a viable alternative for stimulating historical learning and heritage education.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44022
ISSN: 2316 8889
Appears in Collections:FACED - Eventos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_eve_tvrolim.pdf775,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.