Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/38309
Type: Artigo de Periódico
Title: O conceito de educação para revolução em Lênin
Title in English: He concept of education for revolution in Lênin
Authors: Queiróz, Fabio José Cavalcanti de
Farias, Paula Emanuela Lima de
Keywords: Lênin;Educação política;Revolução
Issue Date: 2017
Publisher: Revista LABOR
Citation: QUEIRÓZ, Fabio José Cavalcanti de; FARIAS, Paula Emanuela Lima de. O conceito de educação para revolução em Lênin. Revista LABOR, Fortaleza, v. 2, número especial, p. 150-163, nov. 2017.
Abstract in Brazilian Portuguese: Neste artigo, analisamos a visão particular de Lênin, uma das principais lideranças da Revolução de Outubro, na Rússia, atinente à temática educacional. Com esteio em textos do autor, concluímos, ainda que de modo provisório, que a sua concepção sugere a ideia de uma política e prática pedagógicas nas quais aquele que se educa o faz sempre na perspectiva da transformação social, notadamente da revolução. Doutro lado, esse enfoque não significa abdicar da inestimável contribuição dos aspectos próprios à Educação formal.
Abstract: In this article, we analyze the particular vision of Lenin, one of the main leaders of the October Revolution in Russia regards the educational theme. With mainstay in texts of the author, concluded, albeit provisionally, that its design suggests the idea of a political and pedagogical practice in which one who is educated always makes the perspective of social transformation, notably the revolution. Of another hand, this approach does not mean giving the invaluable contribution of own formal education aspects.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/38309
ISSN: 1983-5000
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_art_fjcqueirozpelfarias.pdf282,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.