Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/21535
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Learning object development for the Anatomy teaching in Nursing |
Other Titles: | Desenvolvimento de objeto de aprendizagem para o ensino de Anatomia em Enfermagem |
Authors: | Ribeiro, Rafael Lustosa Masson, Valéria Aparecida Hipólito, Maiza Claudia Vilela Tobase, Lucia Tomazini, Edenir Aparecida Peres, Heloísa Helena Ciqueto |
Keywords: | Educação à Distância;Tecnologia da Informação;;Mídia Audiovisual;Educação em Enfermagem |
Issue Date: | Nov-2016 |
Publisher: | Rev Rene |
Citation: | RIBEIRO, R. L. et al. Learning object development for the Anatomy teaching in Nursing. Rev Rene, Fortaleza, v. 17, n. 6, p. 866-73, nov./dec. 2016. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Objetivo : descrever o desenvolvimento do objeto de aprendizagem denominado “Complemento Disciplinar de Anatomia” para o ensino e a aprendizagem da disciplina Anatomia. Métodos : estudo metodológico sobre a construção do objeto de aprendizagem para complementação dos estudos na disciplina, utilizando o modelo Analysis, Design, Development, Implementation e Evaluation no design instrucional. Resultados: o objeto de aprendizagem, como aula virtual, foi desenvolvido conforme as etapas do Analysis, Design, Development, Implementation e Evaluation e implementada no Prezi ® , como ambiente virtual. Conclusão : a aula virtual configurou-se em estratégia inovadora que possibilitou a autonomia no aprendizado e manejo das tecnologias no processo educativo, articulando a ética no estudo da Anatomia. |
Abstract: | Objective : to describe the development of the learning object called “Disciplinary Complement of Anatomy” for the teaching and learning of Anatomy subject. Methods : this is a methodological study on the construction of the learning object to complement the studies in the subject, using the Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation model in the instructional design. Results: as a virtual class, the learning object was developed according to the steps of Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation and it was implemented in Prezi ® as a virtual environment. Conclusion : the virtual class was set up in an innovative strategy that allowed autonomy in learning and managing technologies in the educational process, articulating ethics in the study of Anatomy. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/21535 |
ISSN: | 2175-6783 On-line |
Appears in Collections: | DENF - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016_art_rlribeiro.pdf | 197,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.