Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/20141
Type: Artigo de Periódico
Title: (Re)construção identitária em movimentos de referenciação: representações sociais sobre o professor na formação inicial
Authors: Modl, Fernanda de Castro
Ribeiro, Pollyanne Bicalho
Keywords: Representações sociais;Reconstrução identitária;Refererenciação;Formação inicial do professor
Issue Date: 2015
Publisher: Nonada
Citation: Modl, F. C.; Ribeiro, P. B. (2015)
Abstract in Brazilian Portuguese: O trabalho analisa representações do curso de Letras e do professor reproduzidas por estagiários de duas universidades públicas da região nordeste do país. Como corpus, analisamos 3 textos verbo-visuais, por meio do enquadre teórico central da Teoria das Representações Sociais e dos estudos da referenciação. Os dados apontam para movimentos em curso de reconstrução identitária que merecem ser considerados no âmbito da Linguística Aplicada, sobretudo, no que concerne à formação inicial.
Abstract: This paper analyses representations about the Letters graduation course and about teachers that were reproduced by two groups of university grad-studens from two public universities in the Northeast of Brazil. The corpus composed by 3 verbal-visuality texts was analyzed using the framework of Social Representations Theory and the Studies on Referentiation. The data shows movemets of identitary reconstruction that needs to considered by Applied Linguistics, especially in the initial teacher formation.
Description: MODL, Fernanda de Castro; RIBEIRO, Pollyanne Bicalho. (Re)construção identitária em movimentos de referenciação: representações sociais sobre o professor na formação inicial. Nonada, Porto Alegre, n. 24, p. 61-82, jan./jun. 2015.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20141
ISSN: 2176-9893
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DLV - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_art_fcmodl.pdf555,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.