Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/57136
Type: | TCC |
Title: | The challenges to learn english in a public school context by the eyes of the students – a case study |
Authors: | Alves, Janyelle Lima |
Advisor: | Cardoso, Lídia Amélia de Barros |
Keywords: | Ensino de língua estrangeira;Escola pública;Jovens aprendizes |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | ALVES, Janyelle Lima. The challenges to learn english in a public school context by the eyes of the students – a case study. Orientadora: Lídia Amélia de Barros Cardoso. 2018. 35 f. TCC (Graduação em Letras Inglês) - Curso de Graduação em Letras Inglês, Centro de Humanidades, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | A discussão sobre aprendizagem de língua estrangeira em escolas públicas em sido frequente em diversos estudos. Pesquisadores já apontaram que, frequentemente, alunos, professores e corpo pedagógico da escola acreditam que não é possível se aprender língua estrangeira em escola pública. Este estudo tem como foco descobrir os desafios que alunos de sexto ano enfrentam para aprender inglês em escolas públicas. A fim de coletar os dados para a pesquisa, uma amostra de cinco estudantes com baixo desempenho em inglês foi entrevistada. As respostas foram gravadas em áudio e transcritas. Suas aulas foram observadas e anotações foram feitas sobre estas. Os dados foram decodificados e os temas emergiram. Estes temas foram categorizados entre desafios e aspectos positivos. Os resultados apresentaram que alunos diferentes manifestaram diferentes camadas de dificuldades similares para aprender inglês. Bullying e falta de interação, tédio, fatores variados dificultando a compreensão da língua, e a vergonha de falar em público foram os desafios que emergiram de suas falas. No entanto, os participantes entendem que precisam se engajar mais nas aulas com o fim de melhorar seu aprendizado. |
Abstract: | The discussion about foreign language learning in public schools has been frequent in several studies. Researchers have already pointed that, frequently, students, teachers and even the school staff believe that learners are not able to learn a foreign language at public school. This study aims to find out the challenges 6th grade students face in learning English in public schools. In order to collect the data for the research, a sample of five students with poor performance in English were interviewed. Their answers were audio recorded and transcribed. Their lessons were observed and field notes were taken. The data was decoded and themes emerged. These themes were categorized between challenges and positive aspects. The results presented that different students manifested different layers to similar challenges to learn English. Bullying and lack of interaction, boredom, varied factors hindering language comprehension, and the embarrassment at speaking in public were the challenges that rose in their speeches. The participants, however, understand they need to engage more in the lesson in order to enhance their learning. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/57136 |
Appears in Collections: | LETRAS - INGLÊS - Monografias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018_tcc_jlalves.pdf | 1,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.