Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/55127
Tipo: TCC
Título: A chatbot approach to automating FAQ responses in an undergraduate course domain
Título em inglês: A chatbot approach to automating FAQ responses in an undergraduate course domain
Autor(es): Nobre, Graciane Xavier
Orientador: Moreira, Leonardo Oliveira
Coorientador: Silva, José Wellington Franco da
Palavras-chave: Chatbot;DialogFlow;Conversational Agents
Data do documento: 2019
Citação: NOBRE, Graciane Xavier. A chatbot approach to automating FAQ responses in an undergraduate course domain. 2019. 11 f. TCC (Graduação em Sistemas e Mídias Digitais)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2019.
Abstract: Chatbots are web or mobile interfaces that allow the user to ask questions and retrieve information using natural language. Chatbots can be very useful as when used to automate some conversations between users. They can be used in several domains including education services. This work aims to save time and energy of an undergraduate course administrative staff by automating the answers to frequent questions. In this paper, we present the development process of the chatbot approach to automating FAQ responses in an undergraduate course domain, used technologies, the system architecture, a prototype and the chatbot evaluation.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/55127
Aparece nas coleções:SISTEMAS E MÍDIAS DIGITAIS - Artigos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
2019_tcc_gxnobre.pdf227,24 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.