Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/52117
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Pergunta-resposta: como o par dialógico constrói uma aula na alfabetização |
Title in English: | Question-answer: how the dialogic pair makes a literacy class |
Authors: | Santos, Sandoval Nonato Gomes Macedo, Patrícia Sousa Almeida de |
Keywords: | Par dialógico P-R;Atividades na sala de aula;Aula de alfabetização;Ação docente |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Revista Brasileira de Linguística Aplicada |
Citation: | SANTOS, Sandoval Nonato Gomes; MACEDO, Patrícia Sousa Almeida de. Pergunta-resposta: como o par dialógico constrói uma aula na alfabetização. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Belo Horizonte (MG), v. 9, n. 1, p. 133-149, 2009. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Este artigo tem como pretensão analisar a unidade dialógica Pergunta- Resposta, fundamental para a organização conversacional, nas interações mantidas em uma aula de alfabetização ocorrida em um contexto escolar singular. O par dialógico é examinado em relação aos gestos profissionais docentes, de modo a observar o movimento da professora e seu estilo de docência na construção da aula em questão. Ao final, justifica-se o foco nas perguntas em detrimento das respostas. |
Abstract: | This paper have as main goal to analyze the dialogic unity Question- Answer, which is fundamental for speech organization, in the interactions kept into a literacy class, occurred in a singular school environment the dialogic pair is examined in relation to professional teacher gestures, in order to observe the teacher’s movement and his/her teaching style in the construction of this specific class. In the end, the focus on the questions is justified regardless the answers. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52117 |
ISSN: | 1984-6398 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGL - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2009_art_sngsantospsamacedo.pdf | 100,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.