Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/52076
Type: Artigo de Periódico
Title: A formação em Pedagogia na Faculdade de Educação - UFC, entre 1987 a 2007
Title in English: Training in Pedagogy at School of Education - UFC, between 1987 and 2007
Authors: Andrade, Francisco Ari de
Chaves, Flávio Muniz
Keywords: Formação;Educação;Projeto;Pedagogia
Issue Date: 2019
Publisher: Revista Teias
Citation: ANDRADE, Francisco Ari de; CHAVES, Flávio Muniz. A formação em Pedagogia na Faculdade de Educação - UFC, entre 1987 a 2007. Revista Teias, Rio de Janeiro, v. 20, n. 59, p. 251-265, out./dez. 2019.
Abstract in Brazilian Portuguese: O presente artigo é parte integrante da tese de doutoramento em Educação Universidade Federal do Ceará, intitulada“A formação docente nos percursos e itinerários dos projetos pedagógicos do curso de pedagogia da faculdade de educação - FACED/UFC, entre 1987 e2007”. Para onde apontou a formação nas diversas versões dos PPC’s, conforme as exigências e adequações trazidas pelas reformas curriculares do Ministério da Educação – MEC, para os cursos de Pedagogia?O Projeto Pedagógico do Curso é considerado o instrumento fundamental de orientação da formação profissional superior. Admite-se que tal estudo seja oportuno para entender a formação em Pedagogia constantemente adequada às demandas de uma sociedade complexa, plural e democrática.
Abstract: This article is an integral part of the PhD thesis in Education at the Federal University of Ceará, entitled “Teacher training in the pathways and itineraries of the pedagogical projects of the Faculty of Education -FACED / UFC, between 1987 and 2007Where pointed the formation in the various versions of the PPC's, according to the requirements and adjustments brought by the curricular reforms of the Ministry of Education? Education -MEC, for Pedagogy courses? The Pedagogical Project of the Course is considered the fundamental instrument of orientation of the superior professional formation. It is admitted that such study is opportune to understand the formation in Pedagogy constantly adequate to the demands of a complex, plural and democratic society.
URI: 1518-5370
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52076
ISSN: 1982-0305
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_art_fmchavesfaandrade.pdf277,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.