Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44123
Type: Artigo de Periódico
Title: PROGAME - ambiente educacional gamificado com elementos dos descritores de matemática do sistema permanente de avaliação da Educação Básica do Ceara
Authors: Freitas, Francisco Aislan da Silva
Maia, Paulo Henrique Mendes
Basílio, Jezmael Oliveira
Keywords: Educação;Educação básica;ProGame (Software)
Issue Date: 2018
Publisher: UFSCar
Citation: FREITAS, Francisco Aislan da Silva; MAIA, Paulo Henrique Mendes; BASÍLIO, Jezmael Oliveira. PROGAME - ambiente educacional gamificado com elementos dos descritores de matemática do sistema permanente de avaliação da Educação Básica do Ceará. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 1032-1041.
Abstract in Brazilian Portuguese: Gamificação pode ser utilizada como uma estratégia de interação que pode estimular o engajamento do publico envolvido. Este artigo apresenta o ProGame, um ambiente gamificado que permite estudantes treinarem por meio desafios para as provas de matemática do Sistema Permanente de Avaliação da Educação Básica do Ceará (SPAECE). A usabilidade do ambiente foi validada por 34 alunos de uma turma do 1o ano do ensino médio de uma escola estadual do Ceara.
Abstract: Gamification can be used as an interaction strategy that can stimulate the engagement of the public involved. This article presents the ProGame, a gamified environment that allows students to train through challenges for the mathematics tests of the Permanent System of Evaluation of Basic Education of Ceara (SPAECE). The usability of the environment was validated by 34 students ´ of a class of the first year of high school in a state school in Ceara.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44123
ISSN: 2316 8889
Appears in Collections:FACED - Eventos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_eve_fasfreitas.pdf3,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.