Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44109
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Instagram e educação: a aprendizagem significativa de língua estrangeira em contextos não-formais de ensino |
Authors: | Silva, Carolina Morais Ribeiro da Castro Filho, José Aires de Freire, Raquel Santiago |
Keywords: | Informática;Educação |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | UFSCar |
Citation: | SILVA, Carolina Morais Ribeiro da; CASTRO FILHO, José Aires de; FREIRE, Raquel Santiago. Instagram e educação: a aprendizagem significativa de língua estrangeira em contextos não-formais de ensino. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 906-915. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Este artigo tem por objetivo descrever uma experiência de uso do aplicativo Instagram por uma professora de curso livre de línguas de Fortaleza (Ce), no Brasil. Através da descrição das atividades realizadas com um grupo de alunos, foram verificadas as múltiplas possibilidades de uso das ferramentas disponíveis no aplicativo para o emprego de práticas de compreensão oral e escrita, oferecendo insumo para promoção da interação entre alunos e imersão na língua-alvo e sua cultura. |
Abstract: | This paper aims to describe an experience of using Instagram application by a free language course teacher from Fortaleza (Ce), in Brazil. Through the description of the activities carried out with a group of students, we verified the multiple possibilities of using the available tools in the application for the use of oral and written comprehension practices, offering input to promote interaction between students and their immersion in the target language and its culture. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44109 |
ISSN: | 2316 8889 |
Appears in Collections: | FACED - Eventos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018_eve_cmrsilva.pdf | 907,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.