Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44106
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Uma experiência de mediação em ecossistemas de aprendizagem |
Authors: | Silveira, Pedro Menezes, Crediné Silva de Brito, Jessica Cury, Davidson |
Keywords: | Informática;Piaget, Gerald W.;Educação |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | UFSCar |
Citation: | SILVEIRA, Pedro; MENEZES, Crediné Silva de; BRITO, Jessica; CURY, Davidson. Uma experiência de mediação em ecossistemas de aprendizagem. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 886-895. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Com os avanços tecnológicos em diversas áreas e natural que se espere uma evolução também na área de educação. Considerando a teoria Piagetiana sobre os aspectos relacionados à construção de conhecimento baseado ˜ nas interações entre o indivíduos, o meio e outros indivíduos, apresentamos neste trabalho uma experiência de mediação distribuída realizada com um grupo de alunos de uma disciplina de pós-graduação. Nessa disciplina as interações são geridas pela tecnologia. Com a experiência desenvolvemos uma arquitetura pedagógica para apoiar o desenvolvimento do pensamento reflexivo. Observamos a concretização da auto-regulação da aprendizagem dos estudantes por meio da analise crítica que acontece durante o processo de auto-avaliação realizado. |
Abstract: | With the technological advances in several areas it is natural to expect an evolution also in the area of education. Considering the Piagetian theory on the aspects related to the construction of knowledge based on the interactions between the individual, the environment and other individuals, we present in this work a distributed mediation experience with a group of students of a postgraduate discipline. In this discipline interactions are managed by technology. With the experience, we have developed a pedagogical architecture to support the development of reflective thinking. We observe the realization of self-regulation of students’ learning through the critical analysis that takes place during the self-evaluation process. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44106 |
ISSN: | 2316 8889 |
Appears in Collections: | FACED - Eventos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018_eve_psilveira.pdf | 292,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.