Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44009
Type: Artigo de Periódico
Title: Gamificando no Ensino da Contabilidade: uma prática com o jogo Deborah
Authors: Oliveira, Gabriela Cunha de
Keywords: Gamificação - Motivação para aprendizagem;Gamificação - Jogo Deborah (Double Entry Bookeeping or Accounting History;Deborah (Double Entry Bookeeping or Accounting History - Teoria da contabilidade
Issue Date: 2018
Publisher: UFSCar
Citation: OLIVEIRA, Gabriela Cunha de. Gamificando no Ensino da Contabilidade: uma prática com o jogo Deborah. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 333-336.
Abstract in Brazilian Portuguese: Este trabalho teve como objetivo apresentar uma prática de gamificação utilizando o jogo Deborah (Double Entry Bookeeping or Accounting History) com a finalidade de promover o engajamento de 64 alunos na disciplina Teoria da Contabilidade em um curso de graduação em ciências contábeis. Resultou- se que embora os alunos inicialmente sentiram dificuldades em avançar as etapas do jogo, consideraram- o como uma ferramenta auxiliar (67,7%) e determinante (33,3%) no aprendizado da disciplina e na evolução histórica da contabilidade.
Abstract: . This work aimed to present a gamification practice using the Deborah game (Double Entry Bookeeping or Accounting History) with the purpose of promoting the engagement of 64 students in the subject of Accounting Theory in an undergraduate course in accounting sciences. It was found that although the students initially felt difficulties in advancing the stages of the game, they considered it as an auxiliary tool (67.7%) and determinant (33.3%) in the learning of the discipline and in the historical evolution of accounting.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44009
ISSN: 2316 8889
Appears in Collections:FACED - Eventos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_eve_gcoliveira.pdf777,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.