Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/33784
Type: TCC
Title: Como a PENA utilizou das estratégias de marketing na construção do valor de marca
Title in English: How PENA used marketing strategies to build brand value
Authors: Mendes, karinna de Araújo
Advisor: Lezeck, Hendrick
Keywords: Marketing;Valor de Marca;Branding de Moda
Issue Date: 2018
Citation: MENDES, karinna de Araújo. Como a PENA utilizou das estratégias de marketing na construção do valor de marca. 2018. 19 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
Abstract in Brazilian Portuguese: O presente trabalho compreende um estudo de caso da marca Pena, onde o pesquisador se debruçou nos conceitos de marca, valor de marca, comunicação e marketing. Dessa forma, o presente estudo tem como objetivo geral a análise de reposicionamento da Pena, baseado nos resultados conquistados pelo setor de marketing da empresa, onde podemos observar que a revalorização da marca trouxe à tona antigos consumidores e prospectou novos, evidenciando a diferenciação através do valor agregado.
Abstract: The present work includes a case study of the Pena brand, where the researcher focused on the concepts of brand, brand value, communication and marketing. Thus, the present study has as its general objective the analysis of Pena's repositioning, based on the results achieved by the company's marketing sector, where we can observe that brand revaluation has brought to the fore previous consumers and prospect new ones, evidencing the differentiation through value added.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/33784
Appears in Collections:DESIGN MODA - Monografias

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_tccII_kdeamendes.pdf.pdf607,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.