Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/29558
Type: | TCC |
Title: | Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
Authors: | Brito, Lucas Maia Lima |
Advisor: | Monteiro, Ingrid Teixeira |
Keywords: | Sistemas-Avaliação;Interação homem-máquina;Marketing |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | BRITO, Lucas Maia Lima. Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing. 2017. 56 f. TCC (Graduação em Engenharia de Software) - Universidade Federal do Ceará, Campus Quixadá, Quixadá, CE, 2017. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O avanço da internet permitiu que as pessoas tivessem melhor acesso à informação. Esse avanço trouxe mudanças também para a comunicação. As empresas que lidam com comunicação passaram a dispor de um processo mais interativo em suas ações. A utilização de sistemas que dinamizem a troca de informação e interação entre marca e públicos passaram a ser bastante utilizados. Na computação, a Interação Humano-Computador investiga a relação das pessoas com os sistemas em contextos de uso. Neste trabalho, é apresentada uma análise de usabilidade de três sistemas alternativos aplicados em ações de Marketing. Os sistemas avaliados utilizam a plataforma totem interativo, tela interativa e projeção interativa nos respectivos sistemas: Vision Joy, Quiz de Perguntas e Jogo de Futebol. Foram realizadas análises através da observação da interação de um público específico. Ao final, é demonstrada uma listagem de pontos positivos e negativos de cada sistema. |
Abstract: | The advance of the internet has enabled people to have better access to information. This breakthrough has also brought changes to communication. Companies that deal with communication have a more interactive process in their actions. The use of systems that stimulate the exchange of information and interaction between brand and public have become widely used. In computing, Human-Computer Interaction investigates the relationship of people to systems in contexts of use. In this work, it is a usability analysis of three alternative systems applied in Marketing actions. The systems evaluated use the interactive totem platform, interactive screen and interactive projection in the respective systems: Vision Joy, Question Quiz and Football Game. Analyzes were performed by observing the interaction of a specific audience. In the end, a listing of the strengths and weaknesses of each system is demonstrated. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29558 |
Appears in Collections: | ENGENHARIA DE SOFTWARE - QUIXADÁ - TCC |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2017_tcc_lmlbrito.pdf | 2,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.