Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/25942
Type: Artigo de Periódico
Title: The output htpothesis, the L2 teacher, and the speaking skill
Other Titles: A Hipótese da Produção, o Professor de L2 e a Habilidade Oral
Authors: Tavares, Maria da Glória Guará
Keywords: Output;Speaking;Teacher;Classroom;Produção;Habilidade oral;Professor;Sala de aula
Issue Date: 2007
Publisher: the ESPecialist
Citation: SILVA, Carlos Augusto Viana da; CUNHA, Roseli Barros. Editorial. Transversal - Revista em Tradução, Fortaleza, v. 3, n. 6, p. 1, 2017.
Abstract in Brazilian Portuguese: O presente artigo reporta um estudo de caso conduzido com três professores de L2 cujo objetivo foi investigar as perspectivas dos professores em relação à habilidade oral, as oportunidades promovidas para a prática da habilidade oral em sala de aula e as funções da produção (Swain, 1985, 1995) mais enfatizadas pelos professores durante a prática da habilidade oral. Os resultados indicam que os professores vêem a habilidade oral como comunicação e as oportunidades para a prática oral consistem em discussões sobre tópicos familiares. Os resultados também indicam que a função da produção mais enfatizada pelos professores é a função da prática.
Abstract: The present article reports on a case study with three L21 teachers, the purpose of which was to examine teachers’ perspectives towards the speaking skill, types of opportunities provided for speaking the target language in the classroom, and functions of output (Swain, 1985, 1995) mostly emphasized by teachers within the opportunities provided for speaking. Results indicate that teachers tend to view speaking as communication and most opportunities provided for speaking are discussions about familiar topics. Moreover, teachers tend to emphasize the practice function of output.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/25942
ISSN: 2318-7115
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DLE - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2007_art_mggtavares.pdf180,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.