Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/25942
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tavares, Maria da Glória Guará | - |
dc.date.accessioned | 2017-09-20T13:29:13Z | - |
dc.date.available | 2017-09-20T13:29:13Z | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.citation | SILVA, Carlos Augusto Viana da; CUNHA, Roseli Barros. Editorial. Transversal - Revista em Tradução, Fortaleza, v. 3, n. 6, p. 1, 2017. | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2318-7115 | - |
dc.identifier.uri | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/25942 | - |
dc.description.abstract | The present article reports on a case study with three L21 teachers, the purpose of which was to examine teachers’ perspectives towards the speaking skill, types of opportunities provided for speaking the target language in the classroom, and functions of output (Swain, 1985, 1995) mostly emphasized by teachers within the opportunities provided for speaking. Results indicate that teachers tend to view speaking as communication and most opportunities provided for speaking are discussions about familiar topics. Moreover, teachers tend to emphasize the practice function of output. | pt_BR |
dc.language.iso | en_US | pt_BR |
dc.publisher | the ESPecialist | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Output | pt_BR |
dc.subject | Speaking | pt_BR |
dc.subject | Teacher | pt_BR |
dc.subject | Classroom | pt_BR |
dc.subject | Produção | pt_BR |
dc.subject | Habilidade oral | pt_BR |
dc.subject | Professor | pt_BR |
dc.subject | Sala de aula | pt_BR |
dc.title | The output htpothesis, the L2 teacher, and the speaking skill | pt_BR |
dc.title.alternative | A Hipótese da Produção, o Professor de L2 e a Habilidade Oral | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.abstract-ptbr | O presente artigo reporta um estudo de caso conduzido com três professores de L2 cujo objetivo foi investigar as perspectivas dos professores em relação à habilidade oral, as oportunidades promovidas para a prática da habilidade oral em sala de aula e as funções da produção (Swain, 1985, 1995) mais enfatizadas pelos professores durante a prática da habilidade oral. Os resultados indicam que os professores vêem a habilidade oral como comunicação e as oportunidades para a prática oral consistem em discussões sobre tópicos familiares. Os resultados também indicam que a função da produção mais enfatizada pelos professores é a função da prática. | pt_BR |
Appears in Collections: | DLE - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2007_art_mggtavares.pdf | 180,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.