Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/24440
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Uma classificação sobre a utilização do computador pela escola |
Title in English: | A classification about the use of computers by schools |
Authors: | Borges Neto, Hermínio |
Keywords: | Informática;Informática educativa;Tecnologia educacional;Information technology |
Issue Date: | 1999 |
Publisher: | Revista Educação em Debate |
Citation: | Borges Neto, H. (1999) |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Nesse trabalho apresentamos uma classificação da utilização do computador em um ambiente escolar. Podemos caracterizar em quatro formas essa iniciação e utilização do computador em um ambiente escolar: a Informática Aplicada à Educação, a Informática na Educação, a Informática Educacional e a Informática Educativa. Esta estratificação se faz necessária quando queremos caracterizar o trabalho do professor em uma escola que tenha laboratório/ sala de informática. |
Abstract: | In this research we will present a classification on the use of computers in a school environement. We can characterise this introduction to and use of computers in schools in four ways: Information Technology aplied on the Education, Information Technology in Education, Educational Information Technology, andEducative Information Technology. This stratification is necessary when we want to characterise teachers' work in a school which has a computer laboratory/room. |
Description: | BORGES NETO, Hermínio. Uma classificação sobre a utilização do computador pela escola. Revista Educação em Debate, Fortaleza, ano 21, n. 37, p. 135-138, 1999. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/24440 |
ISSN: | 0102-1117 (impresso) |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1999_art_hborgesneto.pdf | 3,69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.