Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/23375
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Educação na sociedade do capital: elementos para uma analise |
Title in English: | Education in capilalist society – subjects to analyse |
Authors: | Silva, Adriana Alves da Oliveira, Elenilce Gomes de Arrais Neto, Enéas de Araújo |
Keywords: | Educação;Trabalho;Alienação |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Revista Labor |
Citation: | SILVA, Adriana Alves da; OLIVEIRA, Elenilce Gomes de; ARRAIS NETO, Enéas de Araújo. Educação na sociedade do capital: elementos para uma analise. Revista LABOR, Fortaleza, v. 1, n. 9, p. 35-53, 2013. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Neste texto, elencam-se aspectos importantes das categorias trabalho e alienação/estranhamento, da perspectiva marxista, visando a contribuir num alcance maior de compreensão no que se refere à critica cotidiana da educação. Espera-se que a reflexão aqui expressa possa contribuir com subsídios para que a educação possa ser discutida sob uma perspectiva crítica, como elemento importante no desenvolvimento da sociabilidade humana, não podendo, portanto, seu desenvolvimento ser privilégio de ascensão pessoal de pessoas singulares. |
Abstract: | In this paper, we list important aspects of categories such as job and alienation/estrangement, in the Marxist perspective, aiming to contribute for a better understanding of the criticism in education. We expect that the reflection expressed here may provide other elements in search of discuss the education in a critical perspective, as an important subject in the development of human sociability and not such as an individual prerogative. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/23375 |
ISSN: | 1983-5000 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2013_art_aasilvaegoliveira.pdf | 131,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.