Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/22906
Type: Artigo de Periódico
Title: Pesquisas avaliativas sobre o ensino médio: concepções e abordagens
Title in English: Evaluative research on secondary education: concepts e approaches
Authors: Diógenes, Elione Maria Nogueira
Keywords: Pesquisas de avaliação;Ensino médio;Políticas públicas
Issue Date: 2009
Publisher: Revista Avaliação de Políticas Públicas
Citation: Diógenes, E. M. N. (2009)
Abstract in Brazilian Portuguese: Com este artigo realizo uma discussão acerca das pesquisas de avaliação sobre o ensino médio no Brasil. O interesse é basicamente investigar que tipo de abordagem os pesquisadores estão realizando na área da avaliação de políticas públicas, em se tratando desse nível de ensino. O recorte temporal compreende a reforma educacional empreendida na década de 90 do século XX no Brasil e o material analisado diz respeito à produção científica deste período, cuja preocupação central era a avaliação da política do ensino médio
Abstract: With this article I develop a discussion of evaluation research on education in Brazil. The interest is basically investigating on which kind of approach, researchers are conducting in the area of public policies, in the case of this level of education system. The time frame includes the educational reform undertaken in the 1990s in Brazil and the material analyzed according to the scientific production of this period, whose main concern was the evaluation of the secondary education politics.
Description: DIÓGENES, Elione Maria Nogueira. Pesquisas avaliativas sobre o ensino médio: concepções e abordagens. Revista Avaliação de Políticas Públicas (AVAL), Fortaleza, ano 2, v. 3, n. 3-4, p. 83-92, jan./dez. 2009.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22906
ISSN: 1984-3100
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:MAPP - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2009_art_emndiógenes.pdf60,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.