Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/20144
Type: Artigo de Periódico
Title: Efeitos representacionais na/da EAD
Authors: Ribeiro, Pollyanne Bicalho
Keywords: Educação a Distância;Representações sociais;Interação verbal
Issue Date: 2011
Publisher: Hipertextus Revista Digital
Citation: Ribeiro, P. B. (2011)
Abstract in Brazilian Portuguese: Este trabalho objetiva refletir sobre as práticas discursivas no âmbito da Educação a Distância (EAD), considerando a perspectiva dos sujeitos sociais que se relacionam na situação comunicativa, o papel das representações sociais (RS) mobilizadas e os aspectos linguísticos, textuais e discursivos utilizados nessa instância de ensino frente aos aspectos recorrentes em práticas acadêmicas.
Abstract: This paper aims to reflect on the discursive practices within the Distance Education (EAD), considering the perspective of the social subJects involved in the communicative situation, the role of social representations (RS) mobilized and linguistic, textual and discursive aspects used in this instance of education compared to the recurrent aspects in academic practices.
Abstract in French: Ce travail vise à réfléchir sur les pratiques discursives dans le contexte de l'enseignement à distance (EAD), en tenant compte le point de vue des sujets sociaux impliqués dans la situation de communication, le rôle des représentations sociales (RS) mobilisées et les aspects lingustiques, textuelles et discursives utilisés en cette instance scolaire devant aux aspects récurrents dans les pratiques académiques.
Description: RIBEIRO, Pollyanne Bicalho. Efeitos representacionais na/da EAD. Hipertextus Revista Digital, Pernambuco, v. 7, p. 1-11, jul./dez. 2011.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20144
ISSN: 1981-6081
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DLV - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2011_art_pbribeiro.pdf892,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.