Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/18234
Type: Artigo de Periódico
Title: A gestão da informação no Programa Saúde na Escola em Fortaleza-CE: impasses e alternativas
Title in English: A program in information management health in schools in Fortaleza-Ceará-Brasil: problems and alternatives
Authors: Tabosa, Hamilton Rodrigues
Paes, Denyse Maria Borges
Ferreira, Ana Lúcia Duarte
Souza, Maria Naires Alves de
Keywords: Politicas Públicas de Informação;Informação em saúde;Informação comunitária;School health program;Public policy information;Health information;Community information
Issue Date: 2013
Publisher: RACIn: Revista Analisando em Ciência da Informação
Citation: TABOSA, Hamilton Rodrigues; PAES, Denyse Maria Borges; FERREIRA, Ana Lúcia Duarte; SOUZA, Maria Naires Alves de. A gestão da informação no Programa Saúde na Escola em Fortaleza-CE: impasses e alternativas. RACIn: Revista Analisando em Ciência da Informação, v. 1, n. 1, p. 30-49, jan./jun. 2013.
Abstract in Brazilian Portuguese: Apresenta-se uma reflexão sobre a gestão da informação no Programa Saúde na Escola, destacando sua influência no desenvolvimento e formação educacional dos estudantes da rede pública municipal de Fortaleza-CE. Apresenta-se a importância da gestão da informação, tendo como objetivo: analisar as ações desenvolvidas no Programa Saúde na Escola, a fim de verificar sua contribuição na formação educacional dos estudantes. Trata-se de um estudo teórico empreendido a partir de uma pesquisa bibliográfica a fim de melhor compreender conceitos e questões relativos a esse tema, e para que se pudesse melhor compreender o objeto estudado. Como resultado, observou-se que o Programa Saúde na Escola se apresenta como elemento fundamental nas escolas municipais de Fortaleza e vem desenvolvendo suas atividades no intuito de trazer melhorias para a rede de ensino através do desenvolvimento de ações voltadas para a formação em saúde.
Abstract: It presents a reflection on the information management in the School Health Program, highlighting its influence on the development of education and training of students of the Municipal Public Network Fortaleza so marked by inequalities and difficulties to obtain and assimilate that information. Thus, the School Health Program emerges as an instrument capable of providing health information. In this context presents the importance of information management, and it was aimed at verifying the actions undertaken in the School Health Program in the Public Network City of Fortaleza, in order to assess their contribution to the educational background of the student. There was a literature review, and periodic meetings in order to hold discussions about the material studied. Had access to the thoughts of several theorists who have enriched this research. As a result, it was observed that the School Health Program is presented as a fundamental element in the public schools in Fortaleza and has been developing its activities in order to bring improvements to the school system through the development of actions aimed at health training.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/18234
ISSN: 2317-9708 (online)
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DCINF - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_art_dmbpaes.pdf164,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.