Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17843
metadata.dc.type: | Artigo de Periódico |
Title in Portuguese: | Interrelações entre os padrões da ACLR e a unidade curricular de recursos e serviços de informação |
Author: | Farias, Gabriela Belmont de |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | PBCIB: pesquisa brasileira em ciência da informação e biblioteconomia |
Keywords: | Competência em Informação Biblioteconomia Recursos de Informação Serviços de Informação Information Literacy Librarianship Information Resources Information Services |
Citation: | FARIAS, Gabriela Belmont de. Interrelações entre os padrões da ACLR e a unidade curricular de recursos e serviços de informação. PBCIB: pesquisa brasileira em ciência da informação e biblioteconomia, João Pessoa, v. 11, n. 1, p. 45-57, 2016. |
Abstract in Portuguese: | O artigo apresenta possibilidades de desenvolvimento da competência em informação nas disciplinas pertencentes à unidade curricular de Recursos e Serviços de Informação do curso de Biblioteconomia. A metodologia aplicada caracteriza-se por ser exploratória e documental, pois o primeiro momento se deteve em analisar os planos de ensino das disciplinas da unidade curricular citada com a finalidade de estabelecer as interrelações entre a ementa e objetivo das disciplinas e os padrões e indicadores da - Information Literacy Competency Standards for Higher Education da Association of College and Research Libraries (ACRL). Os resultados levam a crer, que a promoção da competência em informação é possível e viável à unidade curricular de Recursos e Serviços de Informação. Entretanto, envolve aspectos de mudança de filosofia, de modo a internalizar os padrões e indicadores da ACRL à proposta curricular do curso de Biblioteconomia. |
Abstract: | The article presents the competence development possibilities in information on subjects pertaining to the course Resources and Library Science Course Information Services. The methodology is characterized as exploratory and documentary, since the first moment he stopped to examine the teaching plans of the subjects of the course mentioned in order to establish the interrelations between the menu and order of disciplines and standards and indicators - Information Literacy Competency Standards for Higher Education of the Association of College and Research Libraries (ACRL). The results lead us to believe that the promotion of information literacy is possible and viable to the course Resources and Information Services. However, it involves aspects of change in philosophy, in order to internalize the standards and indicators of ACRL the proposed curriculum of librarianship course. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/17843 |
ISSN: | 1981-0695 |
Appears in Collections: | DCINF - Artigos publicados em revistas científicas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2016_art_gbfarias.pdf | 187,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.