Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/78590
Type: | TCC |
Title: | Experience report: first-time as an english teacher in a public school in Fortaleza/CE |
Title in English: | Experience report: first-time as an english teacher in a public school in Fortaleza/CE |
Authors: | Mendes, Francisco Rogério |
Advisor: | Azevedo, Diego Napoleão Viana de |
Keywords in Brazilian Portuguese : | Inglês como língua estrangeira;Relato de experiência;Abordagem comunicativa |
Keywords in English : | English as a foreign language;Experience report;Communicative Language Teaching |
Knowledge Areas - CNPq: | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | MENDES, Francisco Rogério. Experience report: first-time as an english teacher in a public school in Fortaleza/CE. 2024. 15 f. TCC (Graduação em Letras-Inglês) - Curso de Licenciatura em Letras-Inglês, Centro de Humanidades, Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2024. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O que é preciso para uma boa aula de inglês? Quando se fala sobre ensino- aprendizagem de línguas estrangeiras, existem diversas teorias, abordagens e técnicas a serem utilizadas. Apesar de toda a teoria durante seu período de formação, um professor novato muitas vezes se depara com o dilema de quais abordagens, métodos ou técnicas utilizar em sala de aula. Neste trabalho, apresento o relato da minha primeira experiência de docência em um curso de inglês numa escola pública municipal de Fortaleza/CE, enfocando nas minhas impressões como professor de inglês e nas dificuldades que os estudantes tiveram durante as aulas. Essa experiência se fundamentou na abordagem comunicativa, a qual se demonstrou bastante eficaz para as aulas. |
Abstract: | What is needed for a good English class? When it comes to teaching and learning foreign languages, there are several theories, approaches and techniques to be used. Despite all the theory during their training period, a novice teacher is often faced with the dilemma of which approaches, methods or techniques to use in the classroom. In this paper, I present an account of my first teaching experience in an English course at a municipal public school in Fortaleza/CE, focusing on my impressions as an English teacher and the difficulties that students had during classes. This experience was based on the communicative language teaching, which proved to be very effective for those classes. |
URI: | http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/78590 |
Advisor's ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-9361-5773 |
Advisor's Lattes: | http://lattes.cnpq.br/1532962014688661 |
Access Rights: | Acesso Aberto |
Appears in Collections: | LETRAS - INGLÊS - Monografias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2024_tcc_frmendes.pdf | 88,45 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.