Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/73305
Type: Artigo de Periódico
Title: Learning vectors (LVs) um instrumento automatizado de avaliação para suporte a aprendizagem em ead
Title in English: Learning vectors (LVs) an automatic evaluation instrument for support to ead learning
Authors: Sales, Gilvandenys Leite
Barroso, Giovanni Cordeiro
Soares, José Marques
Keywords: Educação a distância;Ambientes virtuais de aprendizagem;Instrumento de avaliação;Learning Vectors;e-learning;Virtual learning environments
Issue Date: 2008
Publisher: Revista Novas Tecnologias na Educação
Citation: SALES, Gilvandenys Leite; BARROSO, Giovanni Cordeiro; SOARES, José Marques. Learning vectors (LVs) um instrumento automatizado de avaliação para suporte a aprendizagem em ead. Revista Novas Tecnologias na Educação, [s.l.], v. 6, n. 2, 2008
Abstract in Brazilian Portuguese: Este artigo propõe um instrumento de avaliação para ambientes virtuais de aprendizagem, em que o uso de vetores e suas características (intensidade e direção) procuram estabelecer juízo de valor às atividades desenvolvidas em suas ferramentas de interação, tais como: Fóruns, Chats e Portfólio. Pretende-se com este instrumento ampliar as possibilidades de conotação qualitativa a ser dada à avaliação em educação a distância
Abstract: This paper proposes an instrument of evaluation for Virtual Learning Environments, where the use of vectors and its characteristics (magnitude and direction) mean to establish judgment of value to the activities developed in the available tools of interaction: Forums, Chats and Portfolio. It is intended with this instrument to extend the possibilities of qualitative connotation to be given to the evaluation in e-learning
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/73305
ISSN: 1679-1916
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:DEEL - Artigos publicados em revista científica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2008_art_glsales.pdf207,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.