Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/64225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrito, Marily da Silva-
dc.contributor.authorFeitosa, Raphael Alves-
dc.date.accessioned2022-03-03T12:05:13Z-
dc.date.available2022-03-03T12:05:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationBRITO, Marily da Silva; FEITOSA, Raphael Alves. Didática da biologia: reflexões acerca de confluências formativas. Revista de Educación en Biología, [s. l.], v. 22, n. 1, p 1-14, 2019.pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64225-
dc.description.abstractThis article is based on a bibliographic research with a focus on the writings on Didactics of Sciences and Biology, in a scientific interest to base some formative confluences in the area, corroborated by the need for greater attention to the specific field of Didactics of Biology. Reflections were made, seeking to point out some assumptions, such as: epistemology / history, didactic transposition / recontextualization and teacher training. It is concluded that much still has to be matured in the field of didactic treatment of the undergraduate curricula, overcoming conceptual, epistemological, historical misconceptions, as well teacher education. In this context, such studies have the possibility of overcoming the obstacles for the field and development of a solid body of knowledge in the area of Didactics of Biology.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista de Educación en Biologíapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDidática da biologiapt_BR
dc.subjectEpistemologiapt_BR
dc.subjectTransposição didáticapt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectDidactics of biologypt_BR
dc.subjectEpistemologypt_BR
dc.subjectDidactic transpositionpt_BR
dc.subjectTeacher trainingpt_BR
dc.titleDidática da biologia: reflexões acerca de confluências formativaspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrEste artigo consubstancia uma pesquisa bibliográfica centrada nos escritos sobre Didática das Ciências e da Biologia, num interesse científico de fundamentar algumas confluências formativas na área, corroborado pela necessidade de maior atenção para o campo específico da Didática da Biologia. Trilhou-se reflexões, buscando apontar alguns pressupostos, como: epistemologia/história, transposição didática/recontextualização e formação docente. Conclui-se que muito ainda tem a ser amadurecido no âmbito do tratamento didático, dos currículos das licenciaturas, na superação de equívocos conceituais, epistemológicos e históricos, além da formação docente. Mediante o exposto, tais estudos têm a possibilidade de converter os obstáculos para o alcance e desenvolvimento de um corpo de conhecimentos sólidos na área da Didática da Biologiapt_BR
dc.title.enDidactics of biology: reflections on formative confluencespt_BR
Appears in Collections:DBIO - Artigos publicados em revista científica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_art_msbrito.pdf187,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.