Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/59075
Type: | TCC |
Title: | Desmontando a menina: Investigação da atriz na experiência do teatro para infância |
Authors: | Lima, Alessandra Eugênio |
Advisor: | Lemes, Renata Kely da Silva |
Keywords: | Teatro;Desmontagem;Processo de Criação;Teatro para infância |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Lima, Alessandra Eugênio. Desmontando a menina: Investigação da atriz na experiência do teatro para infância. 2021. 46 f. Monografia (Graduação em Teatro)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2021. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | O trabalho se constitui com a revisitação ao processo de criação do espetáculo Napoleão que tem direção e dramaturgia de Marcelo Romagnoli, estreado em 2019 pelo grupo teatral Pavilhão da Magnólia. Com foco na personagem “Menina”, surgem muitas lembranças, reflexões e confrontos pessoais, aliada ao entendimento da desmontagem no processo de criação teatral contemporânea. Ao criar uma desmontagem, a atriz escolhe poeticamente uma metodologia para pensar seu trabalho de atriz na experiência com o teatro para a infância. |
Abstract: | This work is based on the reviewing about the creation process of the show Napoleão, directed and written by Marcelo Romagnoli, that premiered in 2019 by the Pavilhão da Magnolia Drama Group. Focousing on the “Menina” character many memories, reflections and personal confrontations emerge, allied to the understanding of disassembly in the process of contemporary theatrical creation. By creating a disassembly, the actress poetically chooses a methodology to think about her work as an actress in her experience with theater for children. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/59075 |
Appears in Collections: | TEATRO - Monografias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2020_tcc_aelima.pdf | 884,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.