Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028
Tipo: Capítulo de Livro
Título : A importância da referenciação anafóricana construção dos anúnciosMaria Margarete Fernandes de Sousa
Autor : Sousa, Maria Margarete Fernandes de
Palabras clave : Publicidade;Anuncios
Fecha de publicación : 2006
Editorial : UFC
Citación : SOUSA, Margarete Fernandes de Sousa A importância da referenciação anafóricana construção dos anúncios. Pesquisas em lingüística e literatura: descrição, aplicação, ensino. Fortaleza: Universidade Federal do Ceará-GELNE, 2006. p.200-203.
Abstract: This paper shows the importance of referenciation operated by anaphora, specially indirect anaphora, in the constructionof meaning of the advertisements. In order to do that, 40 texts of commercial and service advertisements withdraw from the databank of PROTEXTO/UFC are analyzed. Considering that advertisement language is economical by nature, we intuit that the meansof referenciation, mainly anaphora, are important in the construction of meaning of these texts (advertisements). These means arealso necessary because the advertiser needs to bet in the sharing knowledge with the consumer in order that the spread of his productreaches its “right” destination
URI : http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/52028
ISSN : 85-96047-0-3
Derechos de acceso: Acesso Aberto
Aparece en las colecciones: PPGL - Capítulos de livro

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
2006_capliv_mmfsousa.pdf153,02 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.