Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/51888
Tipo: Capítulo de Livro
Título: Top Girls on YouTube. Identity, Participation, and Consumption
Autor(es): Marôpo, Lidia Soraya Barreto
Sampaio, Inês Sílvia Vitorino
Miranda, Nut Pereira de
Palavras-chave: Youtuber;Youtuber - Meninas;Mídias sociais
Data do documento: 2017
Instituição/Editor/Publicador: Nordicom
Citação: MARÔPO, Lidia Soraya Barreto. SAMPAIO, Inês Vitorino; MIRANDA, Nut Pereira de. Top Girls on YouTube. Identity, Participation, and Consumption. In: ELEÁ, Ilana; MIKOS, Lothar (orgs.). Young & Creative. Digital Technologies Empowering Children in Everyday Life. Suécia: Nordicom 2017. p.65-77
Resumo: Bel Cerer (8 years old), Juliana Baltar (9 years old), Manoela Antelo (10 years old) and Júlia Silva (11 years old)1 are prominent representatives of a phenomenon that has recently become widespread in the Brazilian context as well as internationally: child YouTube stars. Besides the fact that they author original content, these girls share characteristics that distinguish them from millions of other “video author” children (Yarosh et al., 2016) on YouTube – the second most visited website in the world after Google (Alexa, 2016). The four girls have their own YouTube channels, are very popular among peers, challenge the boundaries between amateurishness and professionalism, and make a profit from the videos they star in.[...]
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/51888
ISBN: 978-91-87957-85-7
Aparece nas coleções:PPGCOM - Capítulos de livro

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
2017_capliv_lsbmaropo.pdf524,62 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.