Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44123
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | PROGAME - ambiente educacional gamificado com elementos dos descritores de matemática do sistema permanente de avaliação da Educação Básica do Ceara |
Authors: | Freitas, Francisco Aislan da Silva Maia, Paulo Henrique Mendes Basílio, Jezmael Oliveira |
Keywords: | Educação;Educação básica;ProGame (Software) |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | UFSCar |
Citation: | FREITAS, Francisco Aislan da Silva; MAIA, Paulo Henrique Mendes; BASÍLIO, Jezmael Oliveira. PROGAME - ambiente educacional gamificado com elementos dos descritores de matemática do sistema permanente de avaliação da Educação Básica do Ceará. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 1032-1041. |
Abstract in Brazilian Portuguese: | Gamificação pode ser utilizada como uma estratégia de interação que pode estimular o engajamento do publico envolvido. Este artigo apresenta o ProGame, um ambiente gamificado que permite estudantes treinarem por meio desafios para as provas de matemática do Sistema Permanente de Avaliação da Educação Básica do Ceará (SPAECE). A usabilidade do ambiente foi validada por 34 alunos de uma turma do 1o ano do ensino médio de uma escola estadual do Ceara. |
Abstract: | Gamification can be used as an interaction strategy that can stimulate the engagement of the public involved. This article presents the ProGame, a gamified environment that allows students to train through challenges for the mathematics tests of the Permanent System of Evaluation of Basic Education of Ceara (SPAECE). The usability of the environment was validated by 34 students ´ of a class of the first year of high school in a state school in Ceara. |
URI: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44123 |
ISSN: | 2316 8889 |
Appears in Collections: | FACED - Eventos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2018_eve_fasfreitas.pdf | 3,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.