Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/44111
Type: Artigo de Periódico
Title: WhatsApp como estratégia de aprendizagem no ensino de história
Authors: Andrade, Carla C.
Keywords: Informática;Ensino
Issue Date: 2018
Publisher: UFSCar
Citation: ANDRADE, Carla C. WhatsApp como estratégia de aprendizagem no ensino de história. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, 7., 29 out.-01 nov. 2018, Fortaleza (CE). Anais... Fortaleza (CE): SBC, 2018. p. 926-935.
Abstract in Brazilian Portuguese: Este trabalho busca apresentar os resultados da experiência realizada na disciplina História, com alunos do Ensino Médio em uma escola na região sul do estado de Sergipe. A proposta, de caráter qualitativo e descritivo, teve como propósito incentivar os alunos a compreender as principais características de uma prática política brasileira corrente na Primeira República, o Coronelismo. Para tanto, foram utilizadas as seguintes estratégias: distribuição e leitura de obras que tratassem da temática e posterior discussão sobre essas obras literárias através do aplicativo WhatsApp. Como resultados, percebeu-se que, através do aplicativo, o processo de aprendizagem se tornou mais interativo, dinâmico e colaborativo.
Abstract: This paper aims to present the results of the experience of History, with high school students in a school in the southern region of the state of Sergipe. The purpose, of the qualitative and descriptive character, had as proposal to encourage students to understand the main characteristics of a current Brazilian political practice in the First Republic, Coronelism. In order to do so, the following strategies were used: distribution and reading of works that deal with the theme and later discussion about these literary works through the WhatsApp application. As results, it was realized that, through the application, the learning process became more interactive, dynamic and collaborative.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/44111
ISSN: 2316 8889
Appears in Collections:FACED - Eventos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_eve_ccandrade.pdf775,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.